BEBEKLERİN KOLAY UYUMASI İÇİN ÖNERİLER

Mama Diyarı

BEBEKLERİN KOLAY UYUMASI İÇİN ÖNERİLER

Bebeklerin Kolay Uyuması İçin Öneriler
 
Uykusuz anneler buraya! Eğer nedenini öğrenmek için bir uzmana danıştıysanız, herhangi bir rahatsızlığı bulunmuyorsa, aç değilse, gaz sorunu yoksa, ama yine de bebeğiniz rahatça uykuya dalamıyorsa bu önerileri deneyebilirsiniz. Böylelikle o da, siz de güzel bir uyku çekebilirsiniz.
 
Temiz hava: Şartlar ve hava uygunsa, gün içinde bebeğinize temiz hava aldırmak ona iyi gelecektir.
 
Işık: Gündüz uykusu, çok karanlık-çok aydınlık bir odada değil, loş bir ortamda; gece uykusu ise karanlık ortamda olmalı. Eğer geceleri süt veya mama veriyorsanız, az ışık veren gece lambalarından kullanmanızı öneririz.
 
Yorgunluk: Bebeğinizi uykudan önce çok yormamalısınız. Aşırı yorgun bebek, uykuya geçmekte zorlanır. Siz de çok yorgun olduğunuzda uyumakta zorlanırsınız, bunu unutmayın.
 
Masaj yapmak: Bebek masajının, bebeklerin uykusunu düzenlemede ve bebeğin stres hormon düzeyleri azaltmada etkili olduğu söyleniyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi için Bebek Masajının Önemi yazımızı okuyabilirsiniz.
 
Ilık banyo yaptırmak: Bebeğinizi rahatlatır, sakinleştirir, uykusunu getirir. Amaç da tam bu değil mi?
 
Masal ve ninni: Sesinizi duymak onu rahatlatacak ve sakinleştirecektir. Kitap okumayı ve ninni söylemeyi, uyku öncesi rutini haline dönüştürürseniz, uyku zamanını geldiğini kendiliğinden anlar ve uyku düzeni oluşabilir.
 
Göz kontağı: Doğumdan itibaren çok önemli olan göz kontağı kurmak ve onunla konuşmak, bebeğinizle iletişimi güçlendirir. Bezini değiştirirken ve mama verirken de bu güzel iletişimi öneririz.
 
Sıcaklık: Bebeğinizin uyuduğu oda sıcaklığının 20-22 derecede olması idealdir.
 
Ses: Bebeğiniz, anne karnındaki gürültülü ortamdan sonra, çok sessiz bir ortama hemen uyum sağlamayabilir. Dönence, hafif bir müzik gibi bebeğinizi rahatsız etmeyecek sesler uyumasını kolaylaştırabilir.